Štednja goriva



  • Automobil gubi pravac i pored stabilnog držanja volana (SUV vozila) 
  • Volan se ne vraća prilikom otpuštanja 
  • Zvukovi poput „puckanja” prilikom motanja volana u mestu 
  • Teško motanje volana u jednu stranu 
  • Teško motanje volana 
  • Zujanje prilikom motanja volana
  • Gubitak ulja u posudi za servo upravljač
  • Dopunjavanje klime
  • Klima bruji
  • Priprema vozila za put 
  • Zaštita automobila od korozije 
  • Rashladna tecnost
  • Održavanje vozila 
  • Štednja goriva 
  • Kvarovi na kocnom sistemu
  • Kvarovi na vešanju automobila 
  • Kvarovi u radu motora
  • Kvarovi na sistemu za napajanje gorivom 
  • Kvarovi na elektrouredjajima
  • Zimska oprema ili zimske gume
  • Starost gu



    Gorivo se moze ustedeti odrzavanjem tehnicke ispravnosti automobila i nacinom voznje.

    Tehnicka ispravnost vozila je vrlo bitan element i u potrosnji goriva, sto najbolje vidi u sledecoj tabeli koja pokazuje koliko u apsolutnim procentima ispravnost pojedinih delova utice na ustedu i potrosnju goriva:

    – svecice 8%

    – platinska dugmad 7%

    – pocetno paljenje – pretpaljenje 5%

    – indukcioni kalem – bobina 2%

    – kablovi 2%

    – termostat 1%

    – karburator 2%

    – startni uredjaj – sauh 10%

    – precistac vazduha 3%

    – pumpa za gorivo 1%

    – spojevi za dovod goriva 1%

    – kvacilo 8%

    – ventili 7%

    – bregasta osovina 16%

    – kompresija 20%

    – pritisak u pneumaticima 4%

    – vrsta pneumatika 5%

    – balansiranje guma i tockova 2%

    – zaptivenost usisne grane iizduvnog sistema 5%

    – suvisan teret 5%

    – kocnice 1%

    – lezajevi tockova 1%

    – podmazivanje 5%

    – aerodinamika vozila 2%

    Startovanje motora – Pre nego sto se startuje motor, treba pritisnuti pedalu spojnice (kvacilo) i proveriti da li su svi potrosaci iskljuceni. Ukoliko je hladno ili motor nije duze radio – obavezno treba povuci rucicu coka. (Zimi je to neophodno.)

    Zagrevanje motora – Motor treba da postigne sto pre radnu temperaturu, a to se postize najbrze u toku voznje. Cim motor proradi, posle 30 sekundi, treba polako krenuti uz postepeno oduzimanje coka.

    Pokretanje i zaustavljanje vozila – Prilikom polaska iz mesta na ravnom terenu, ne treba dodavati suvise gas, niti drzati dugo pritisnutu spojnicu. Treba se truditi da se sto pre, uz optimalan gas, stavi vozilo u pokret.

    Menjanja stepena prenosa – U sto kracem vremenu treba prebaciti polugu menjaca u odgovarajuci stepen prenosa sa sto manjim zadrzavanjem u neutralnom polozaju. Motor treba drzati u svakom stepenu prenosa (po mogucnosti) u optimalnom obrtnom momentu. U gradskoj voznji sto cesce treba menjati stepene prenosa.

    Doziranje gasa – Treba izbegavati naglo i cesto pritiskivanje na papucicu gasa. Na otvorenom putu treba sto pre da se postigne optimalna brzina. treba prilagoditi voznju uslovima puta tako da se sto manje koristi kocnica.

    Sipanje goriva – Najbolje je sipati gorivo ujutro, jer je hladno i tada je benzin gusci. Leti, kada su vece vrucine, ne treba puniti rezervoar do vrha jer ce nepotrebno ispariti.

    >>> Klik za pocetnu stranu <<<