Održavanje vozila



  • Automobil gubi pravac i pored stabilnog držanja volana (SUV vozila) 
  • Volan se ne vraća prilikom otpuštanja 
  • Zvukovi poput „puckanja” prilikom motanja volana u mestu 
  • Teško motanje volana u jednu stranu 
  • Teško motanje volana 
  • Zujanje prilikom motanja volana
  • Gubitak ulja u posudi za servo upravljač
  • Dopunjavanje klime
  • Klima bruji
  • Priprema vozila za put 
  • Zaštita automobila od korozije 
  • Rashladna tecnost
  • Održavanje vozila 
  • Štednja goriva 
  • Kvarovi na kocnom sistemu
  • Kvarovi na vešanju automobila 
  • Kvarovi u radu motora
  • Kvarovi na sistemu za napajanje gorivom 
  • Kvarovi na elektrouredjajima
  • Zimska oprema ili zimske gume
  • Starost gu



  • Svakodnevna kontrola:
    – Vizuelno prekontrolisati da li su na automobilu svi pneumatici ispravni, da nije neki popustio.
    – Pogledati da li motor gubi rashladnu tecnost.
    – Proveriti da li kocni sistem ima dovoljno odgovarajuce tecnosti.

    Periodicno odrzavanje:
    Posle svakih predjenih 500 km treba kontrolisati:
    – nivo ulja u motoru
    – pritisak u pneumaticima
    Posle svakih 5.000 km potrebno je kontrolisati:
    – dejstvo nozne kocnice
    – stanje elektrolita u akumulatoru
    – debljinu disk plocice
    – manzetne na pogonskim osovinama
    – da li su oksidisale kleme na akumulatoru
    – po potrebi promeniti ulje u motoru
    – tecnost u rashladnom sistemu
    Posle predjenih 10.000 km treba kontrolisati:
    – stanje ulja u menjacu
    – zazor platinskih dugmadi
    – razvodnik paljenja
    – svecice
    – ranije paljenje – pretpaljenje
    – zazor ventila
    – klinasti kais
    – precistac za vazduh
    – spojeve creva sistema za hladjenje motora (da li negde curi)
    – stanje pneumatika na tockovima
    – geometriju tockova
    – zazor spojnica
    – zavrtnje na tockovima
    – promeniti ulje u motoru i precistac za ulje
    Posle predjenih 20.000 km treba prekontrolisati:
    – karburator
    – agregat na motoru automobila
    – kaiseve koji pokrecu agregate
    Posle predjenih 30.000 km potrebno je kontrolisati:
    – starter (ocistiti i podmazati)
    – zameniti ulje u menjacu i diferencijalu, kao i u kocnom sistemu
    Na svakih predjenih 40.000 km treba prekontrolisati:
    – zupcasti kais (eventualno zameniti)
    Posle svakih 60.000 km treba kontrolisati:
    – alternator i
    – zameniti tecnost u sistemu za hladjenje (ili svake druge godine).

    >>> Klik za pocetnu stranu <<<